12/4 - följande gör jag när jag inte jobbar:


YOGAR
: älskar det!


Det hade inte skadat med några m2 till...



GÅR: får lite lätt klaustrofobi i min lilla 20 m2 hybel, så jag går så mycket och så ofta jag kan (idag va jag t ex ute i 4 timmar i strålande solsken).





Sjön Mjösa i bakgrunden (frusen).



Breathtaking view.


LÄSER: jag läser alldeles för många bloggar (måste verkligen skära ner). Men tack och lov tog jag med mig min stora bok, (så att jag inte fördummas). I boken står det allt om allt - tanken är att jag fullkomligt ska briljera på TP och bezzerwizzer framöver  :)


503 sidor, jag har läst 28...


ÄTER: otroliga mängder havregryn. Hemligheten är att rosta grynen - blir fruktansvärt gott!


Under havregrynen finns fil med kanel och en fruktsallad.


Min bulgurblandning:


Förra gången jag var i Norge levde jag (förutom på havregryn) på pannkakor. Men har inte med mig mitt grymma pannkaks-stekjärn, så denna gången känner jag att det blir denna blandning som jag kommer leva på. (Har faktiskt inte ätit någon annan maträtt sedan jag kom hit).


"Naan-bröd": mjöl och vatten = lätt recept.


Blir som ett mjukt knäckebröd.


På med olivolja, salt och timjan.


Att skriva inlägg (även så ointressanta inlägg som detta) är ett extremt bra tidsfördriv.  

 

 


Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Ser mycket bra ut, Una. Är det samma stekjärn som gjorde att äggen havererade? Du diskar det väl inte med diskmedel? Fetta in det med olja.

2010-04-19 @ 09:33:01
URL: http://sydafrika-anteckningar.blogspot.com/
Postat av: una

ja, det är samma stekjärn. joooo, jag diskar det med diskmedel. ooops. men det går bra att steka naan bröd, för då torrsteker jag det. men för att jag ska kunna steka ägg och pannkakor får jag nog investera i ett teflonjärn... hjälper nog inte att fetta in det.

2010-04-19 @ 17:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0