8/4 - låtar som för mig tillbaka till:



INDONESIEN

Jaya:

(Spotify) Mr. Scruff – Fish 





Jag, Emma och Marie på Jaya.


Soft after-surf-häng-musik på surfcampet:

(Spotify) Gare du Nord – Pablos Blues 




(Spotify) Bon Iver – Skinny Love 




(Spotify) Mariam Walentin – Snart Är Det Jag Som Är Kung 






Johanna, Henke och Maria.


SYDAFRIKA

Denna låten för mig tillbaka till Kapstaden, till Tors och Eriks lägenhet på Jordaan street 56, efter goda middagar okynnesdrack vi vin och jag blev lite väl trött (läs: full), och smyger mig till sängen för att slumra i några minuter - då va denna låten ofta i bakgrunden. Underbart:

(Spotify) Mulatu Astatke – Yègellé Tezeta 





Tor, mat. vin.

Oavkortat kommer jag till frukostbordet, men också till den sjuka kvällen i Coffee bay:
 
Big Nuz - Umlilo





Coffee bay.


VAL D'ISERE

När jag sätter på denna låten dansar jag i pjäxor på La Follie douce:

Peggy Lee - why don't you do right (remix)




Full på öl på Dansken (le petite danois) "hårdrocks-diggar" Martin och jag till Mötley Crue:

(Spotify) Mötley Crüe – Girls, Girls, Girls - International 





Fondue, sen stack vi till dansken (Mötley). Det va en skruvat kul kväll!


LJUVLIGT!!!

 


Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Aaah, utmärkt inlägg, Una. Skitbra idé! Bra låtar

2010-04-10 @ 16:22:54
URL: http://sydafrika-anteckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0