10/2 - ankomstdagen

På den tolv timmar långa flygresan fanns det vissa iritationsobjekt som otröstliga barn och en kvinnlig medpassagerare som satt bakom mig som snarkade extremt högt, hade den äckligaste andedräkt jag varit med om samt att hon fes regelbundet, dock tyst men ack så illaluktande. Men irritationsobjekten var snabbt bortglömda när jag gick ut ur planet och kände den afrikanska värmen, när jag fick kramar av Erik och Tor och när jag fick se ut vackert det är här i Sydafrika.

Gjorde inte så mycket på dagen, gick en runda, åt bakelse och sov en stund. Men på kvällen blev det mascara och klänning på då vi skulle på en föreställning. Den var på xhosa, som är ett coolt sydafrikanskt språk med klickljud, tack och lov var den textad. Förstod inte så mycket ändå, men det var fantastisk musik och sång! 

Xhosa uttalas: [klick-osa] (klickljudet är som klicket man klickar på en häst som ska snabba sig)

Sov väldigt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0