11/2 - Clifton beach - OMG!

Hade lite ont i halsen och var alldeles för trött för att göra Tor sällskap till badhuset och simma kl 7.30 i morse. Gick iallafall till Long street (typ en shopping gata) efter frukosten på jakt efter en en solkräm med hög spf och som va extremt waterproof. Köpte en liten tub i en surfbutik där de även hade fina brädor och våtdräkter!

Åt lunch på Noon gun tillsamman med Tor, jag åt boboetie = en sydafrikansk köttpaj med ris till - svingott!

Vid 14-tiden tog jag taxi till Clifton beach, innan jag åkte läste Erik i Lonley planet att det är en strand där modeller och narcissister hänger. Jag tänkte inte så mycket mer på det. Kom fram till stranden och det var inte så mycket folk just då vilket var skönt, det va sjukt stora vågor men vattnet var freeeeeezing. La mig på rygg på min rosa hundduk med kepsen över huvudet, låg så en stund, tror till och med att jag somnade till. När jag reste mig och kikade mig omkring hade stranden fördubblat dess besökare - och precis exakt ALLA var så sjukt snygga! (Tyvärr blir det inga bildbevis eftersom kameran va på laddning i lägenheten). Jag har med all säkerhet aldrig sett så många snygga människor samlade på en och samma plats samtidigt. Plötsligt kände jag mig otroligt malplacerad, hade inte ens en bikini på mig utan låg i mina svarta underkläder med en hudfärg som kan misstas för filmjölk, svettig som en gris och med envisa finnar på hakan. Nästa gång jag ska dit bör jag ha gått ner minst 5 kilo, ha fått felfri hy, fått minst 15 nyanser brunare hudfärg, ha en snygg bikini och nyrakade ben - för att någorlunda passa in. Jag kan inte hjälpa att undra vilken slags mutation dessa galet vackra tjejer har: pinnsmala, men ändå tits and ass... Orättvist!

En liten rolig sak hände dock, en kille som låg några handdukar bort kom fram och frågade om jag vill spela ett spel med honom för han va uttråkad. Visst sa jag. Vi spelade 4 i rad. Pratade en stund på engelska, men sen kom det fram att han va norsk. Kul! Så då pratade vi norska/svenska. Han hade sällskap med en kille och en tjej (ett par som jag några minuter tidigare avundats för deras sannslösa skönhet). Tjejen var också från Norge! Hennes kille va fashion photographer. (Igår gick jag förresten förbi en photoshoot som ägde rum på ett café. Kapstaden är med andra ord en ganska utmärkande fashionstad - trevligt).

Tor lagade en god veganrätt med wokade grönsaker, koriander och couscous. Till det drack vi bubbel! Utsökt middag!

Den afrikanska solen har gjort inverkan på mig idag. Med en viss ansträngning och mycket god vilja kan man ana en brunare nyans, men såklart missade jag några spots med solkrämen. Men imorn ska jag surfa i Muizenberg, i helkropps våtdräkt, så då får de svedda spotsen vila från solen. Det ska bli grymt skoj att surfa igen! Hoppas det går bra!

Stay tuned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0