19/2 - för små vågor och shopping

Försökte mig på att hitta till tågstationen imorse igen, Tor ritade en karta och efter många svordomar så hittade jag den till slut. Åkte till Muizenberg igen. Det va röd flagga (hajvarning) och vågorna va alldeles för små och svaga. Så jag låg en stund på stranden istället och fick en öken i mitt högra öra, det blir nämligen lite sandstormar på Muizenbergs strand då och då. Åkte till Kapstaden efter en stund och väl där, gick jag förbi en affär som jag spanat in ett par dagar, men aldrig gått in i, idag va det ”Summer Sale” – YES! Köpte två typ strandklänningar och en söt tröja. Mycket nöjd.

 

Ikväll ska vi till en god vän till Tor och Erik, som bor vid Sea point. Hon ska ha vinprovning. Hur tusan ska det gå? Jag som tål så sjukt lite alkohol… För någon dag sedan drack jag ett halvt glas bubbel och ett litet glas rödvin, jag fick gå och lägga mig och ”sova av mig ruset”. Får väl spotta ut lite i någon hink, annars är det högst troligt att det kommer att sluta med att jag dansar på borden! (Vilket i och för sig är ganska trevligt).

 

Jag fick ett nummer som jag ska ringa och kolla hur vågorna i Muizenberg är imorgon, Tor och Erik vill nämligen prova surfa imorn. Och jag ska lära dom, hoppas att vågorna är bra och att mina elever är lydiga.

 

Nu ska jag duscha, luktar svett i armhålan, det har varit stört varmt idag, ska tydligen vara värmebölja här hela helgen.


Kommentarer
Postat av: Marie (gotland)

Haha säger bara Kupang och den blomstertid nu kommer!!

2010-02-20 @ 23:27:27
URL: http://larssonmarie.blogg.se/
Postat av: Una

Hahaha, Marie och Una - de bästa kanonsångarna i Kupang!

2010-02-21 @ 14:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0