20/2 Neighbourgoodsmarket och surf i Muizenberg


Sov lite längre idag (kom ju hem ganska sent). Åkte till Neighbourgoods market och käkade frukost, det kan typ jämföras med en Malmöfestival i miniatyr med bara god mat i Börje Olssons skafferi stil. Käkade en svin god musli med yoghurt och färska jordgubbar, en granatäpplesmoothie, fem bitar sushi, en pannkaka lika stor som en som en familjepizza med nuetella och banan fyllning och drack även kokosnötsvatten från en kokosnöt. Det kallar jag rejäl frukost! 

 

Sen åkte vi mot Muizenberg, till en början va det pyttesmå vågor, men efter några timmar blev det ganska så okej vågor. Hyrde en 6.8 idag (Surfbetty hette den) den fin och va rolig att surfa med. Tor och Erik hyrde en longboard som va typ 9.2 (sjukt lång). Men efter ett tag lämnade de tillbaka den, och lånade min Betty istället när jag värmde mig på stranden, gick faktiskt lite bättre för dem med den. De va ganska så duktiga, hoppas vi gör om det igen!

 

Idag kunde man surfa utan våtdräkt (à la indostyle). Det va typ 22-23 grader i vattnet vilket blev lite kallt efter ett tag, men det va så himla skönt att slippa våtdräkten. Galet varmt har det varit idag, 38 grader - i skuggan!

 

Nu lagas det pyttipanna.

 


(Ingen dålig ådra på högerarmen va?)

 

 


Kommentarer
Postat av: Britten

Hallå Una!

Gud, vilka snygga foton på dig! Vem har tagit dem? Är det ett proffs? Vill gärna ha förstoringar. Härligt med så mycket sol och så sköna bad och så mycket surfing. Lyckliga dig! Och brun och fin är du också, ditt lilla troll! Kul att Tor och Erik också provar på br

2010-02-20 @ 21:41:08
Postat av: Britten

Hallå Una!

Datorn skickar iväg innan jag är klar! Hur kul är det? Skriver igen.

Vilka jättefina foton av dig! Vem har tagit dem? Är det ett proffs? Jag vill ha förstoringar. Så skönt du har det Una och så fin färg du redan fått! Härligt med sol, vatten och surf, eller hur? Men för f-n pass upp för de hemska djuren. Kul att Tor och Erik också provar på brädan. Har du köpt bräda eller lånar du? Den ser fin ut. Till sommaren får du och Ulf surfa i Östersjön. Gott med vin, va? Sakta i backarna! Blir hungrig när jag tänker på Tors och Eriks mat. Hoppas pyttipannan smakar gottigottgott! Nu ska jag gå ut med Skipper i världens snöstorm. Klass 2-varning nu, blir bara värre och värre. Ha det gott och hälsa pågarna!

Puss och kram

Far hälsar!

Muttilainen



2010-02-20 @ 21:51:53
Postat av: Una

Hej! Det är bara bra med mig. Mm, tack, nä det är Tor som har tagit dom. "Pass upp för de hemska djuren", lägg ner kära moder, är du hemskt snäll. Det finns inga hemska djur! Bara snälla och fina. Vi tar det andra på mailen istället.

PUSS

2010-02-20 @ 22:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0