22/2 - promenix till Clifton och jeansshorts

Ringde och hörde hur vågorna va imorse, de va tydligen inge bra. Vilket va riktigt synd för jag va sjukt sugen på att surfa idag. Bestämde mig för att GÅ till Clifton. Köpte med mig nästan ett kilo fruktsallad på vägen, det gick bra att hitta dit, bara följa Kloof nek road (inga svängar eller annat förvirrande) och sen hade jag havet som landmärke, tog drygt en och en halv timme, och till största delen bestod vägen dit av en uppförsbacke i ca 45 graders vinkel. (Som vanligt på Clifton hade antagligen alla Kapstadens modellagenturer sänt ner sina modeller ner till stranden).

 

Hade mycket svårare att hitta hem, men hem kom jag till slut. Där middagen väntade, sjukt grymt för jag va vansinnigt hungrig.

 

(Har förresten druckit typ 5 liter vatten idag utan att pinka en enda gång, konstigt, men har i och för sig svettats som en galning också).

 

Nu ska jag ha lite syjunta här, ska sy på Tors kavaj, hans skjorta samt på mina älskade jeansshorts. De har spruckit lite och blivit lite väl för trasiga. Dessa shortsen gjorde jag förra sommaren då jag hittade ett par Levis jeans som jag köpte när jag gick i sjuan. Klippte av de alldeles för korta benen och lekte lite med en skalpell och gnuggade dom på asfalt. Resultatet blev sjukt bra. Men nu sitter de tajt, väldigt tajt, varning-för-spricka-tight. Jag måste kanske erkänna och inse att rumpetussen vuxit lite sen jag va 13 år (vilket är 8 år sedan) men självklart har den vuxit i enbart muskler, eller inte… (En sak som dock är bra är att jag sydde in alla mina jeans i låren under högstadiet, så det blir bara att börja sprätta!)

 

I helgen blir det förresten förmodligen en roadtrip österut, sen ska jag fortsätta så långt österut jag hinner och känner för. Kommer bli najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0