Gårdagens vinprovning

Vinprovningar har en tendens att urarta, så även denna vinprovning. Det var mycket trevligt, provade säkert 10 sorters vin, och smakade även på druvorna som de olika vinerna va gjorda av. Det fanns en stor och fin vas på mitten av bordet som jag satt vid. Tänkte spotta i den först, men Tor stoppade mig. Jag drack några sippar på de olika vinerna sen fick Tor ta mina slattar. Men han väger ju minst dubbelt så mycket som mig så han borde tåla minst dubbelt så mycket alkohol som mig med. Det serverades druvjuicer också, typ vin utan alkohol, det va svingott! Smakade precis som muttis hyllebärssaft. Men efter några timmars vinprovning fick jag gå och lägga mig i en säng och sova en liten stund. Sen va jag fit for fight igen! Åkte taxi till en gaybar, bra musik, glada människor och ingen som tafsade – perfekt! De spelade förresten ett ”Sverige hattrick”; Dr. Alban (It´s my life), Europe (The final countdown) och Agnes (Release me) efter varandra. Det är i sig inga bra låtar, men de va remixade och det är ju trots allt bassen som räknas, (+ att de är svenskar) hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0