30/3 - kort och gott om Val d'Isere - och nu: Norge

Har haft en helt underbar vecka i Val d'Isere. TACK!!! :) Under den veckan har mitt förhållande till snö förändrats radikalt. Istället för att gå omkring och reta mig och svära över den - så har jag faktiskt lärt mig gilla snö, för det är så förbannat kul att åka skidor, sen är ju afterski jävligt kul det med. Nedan är ett youtubeklipp från La folie douce, vi va där när det spelades in, men i vippen (så man ser inte mig) - höhöhö, jodåsåatte...





Tignes.



NORGE: Tvi... jag är just nu i Gjövik. Bussresan hit var lite av ett helvete. En alkisgubbe som satt precis framför mig pratade oförskämt högt, tog av sina skor (hade inga strumpor - ingen doft av hallon precis). Gick i alla fall strax och satte mig längst fram i bussen för att slippa se, höra och lukta. Men lite senare vaknar jag av ett bröl, en doft av spya och cigarettrök. Charmig gubbe det där får jag lov att säga...


Vi blev kollade av tullen, de kollade pass och de ställde misstänksamma frågor. Jag var livrädd att dom skulle beslagta alla mina kilo havregryn som jag sälpat med mig! (Men tack och lov kollade de aldrig i min väska).


Jag försöker sova, ska nämligen jobba ikväll. Känner mig lite uppgiven. De andra gångerna jag varit här och jobbat har jag alltid haft ett mål, något som har hållit mig motiverad. I somras va det Indonesien-resan som skulle finansieras och nu i jul va det Sydafrika och Frankirke. Men nu då, vad ska jag göra nu, var ska jag resa, vad vill jag, vart vill jag? Ingen aning. Självklart har jag surf i tankarna. Men inget bestämt. En Ticket to ride resa hade inte varit fel - men typ över 6000 pund är mycket pengar. Funderat på surfcampet på Lombok igen. Men samtidigt vill jag testa något nytt.


Bor i samma hybel som jag bodde i två månader i julas. Tog inte många minuter förren jag kom in i samma sinnesstämmning jag hade när jag va här sist. Lyssnar på samma musik (Bon Iver), äter samma saker (havregryn) och fryser (kallt utomhus, kallt inomhus).



20 m2.


Jag fryser, så jag kan inte somna. Hade nog behövt något mer än min fleecefilt och duntäcke som håller mig varm... (Ska jag sätta på ugnen och öppna luckan?)

Ska i alla fall bli skoj att träffa alla kollegor och gamlingar ikväll!


Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Du kommer att hitta det där målet, Una! Ser fram emot fler bilder från backarna.



Idag flyger vi till Botswana! Vi ses snart.

2010-04-02 @ 07:19:58
URL: http://sydafrika-anteckningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0