Lokala morgontidningar alltså...

I hopp om att hitta en bild på min nye brorsson i den lokala morgontidningen Ystads allehandas nätupplaga, finner jag istället följande uppseendeväckande löpsedlar i Simrishamns-delen: Orgeln i Simris är mögelskadad, Bonde hittade sällsynt uggla, St Olof ska få egen rondell

Fnissade för mig själv. Det här med lokala morgontidningar är intressant, var i landet man än befinner sig så kan man läsa om sjukt ointressanta saker. Stackars journalister säger jag bara.

Men jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte läser Ystan när jag är hemma, det är liksom ett måste till frukosten. Eller det är ett måste för mig att ha något att läsa när jag käkar frukost. I brist på lektyr i mitt forna hem i Malmö ledde det till att jag kunde all info på Åsens mjölkförpackningen utantill.



Fint djur som jag träffade i höstas.


En parantes: Wikipediade ko, och själva djurarten heter nötkreatur (Bos taurus), men jag tyckte att det såg lite perverst ut att skriva "fint nötkreatur" och eftersom jag inte vet om detta nötkreatur har kalvat kan jag inte kalla djuret för ko - så det så :)

 



Kommentarer
Postat av: Tor BIllgren

Fantastiska nyheter. Rondell i S:t Olof? Hoppas de inte blir yra...



Sorry att jag inte har svarat på sitt Spotifymail. Har haft sjukt mycket att göra. Men nu lyssnar jag på låtarna! Falling Down är grym!

2010-05-24 @ 13:54:45
URL: http://sydafrika-anteckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0