21/9 - jagälskarlista


Med inspiration av min favvobloggare (djungeltrumman.se/linnasplund) som har publicerat en jaghatarlista (dock ej hennes egen), tänkte jag nu publicera en jagälskarlista. tänkte lätta upp stämmningen på min för närvarande ganska så hatiska blogg.

jagälskar: min hund, snubben som dansar i yelles video - a cause des garcons på youtube, att vara finnfri, vackra män, vin (kloster eberbach för att vara exakt), när jag får lön, A-fil, surfcamp lombok, alla fina, när jag får till knuten i håret så att den ser ut som att jag sovit med den hela nattan, sushi, människor som verkligen är tysta i den tysta kupén på tåget, att jag vågade hoppa världens högsta bungy jump, när armarna är pumpade efter simträningen, spotify, när jag tryckt på en finne och den inte är inflammerad dagen efter, att handla ekologiskt, att pussa min hund på nosen, när jag ser lite trashig/slarvig ut, choklad, naturkompaniet, när min telefonräkning inte är hög, när mina naglar är korta, att segla, att tvätta händerna och vattnet blir brunt, när benen är lena, "hej, hur är läget" - sms från en gammal vän, att cykla, när jag får komplimanger för min rumpa, när theo säger "tack", att jag är vig, många gamlingar i norge, min arméinspirerade jacka, män som har framträdande nyckelben, protein, att kramas, att ha på mig mina storebröders tjocketröjor, skype, att gå barfota på sommaren, hälsokostaffären, att mina ögonbryn har blivit vildvuxna, min långa halsduk, bär, att sitta i min mammas knä (det är så mjukt), att överraska andra, yoga, att fota, comme des garcons parfym wonderwood, att känna mig åtråvärd, frukost, kossor som glor på en som om man va dum i huvudet samtidigt som de tuggar, solkräm, när jag verkligen dricker två liter vatten om dagen (för då blir kisset inte så där äckligt gult), att surfa, mina acnejeans, bubbelvatten, att göra min thing, clear eyes, havet, att åka skidor, mitt namn, när jag tro att jag ska rodna men inte gör det, vårhallarna, det franska språket, när alde ler och skrattar med sin tandlösa mun, min thaisoppa, att dyka, näsdukar, att få samtal mitt i natten, isbitar, att få nikokickar, smör, att jag har köpt ett par höstkängor med klack, att sova utan trosor, mitt id smink, att lyssna på hög musik med bra högtalare, när havregrynsgröten har den perfekta konsistensen, min pappas blårutiga skjorta som jag stulit, att dansa, armband, när jag står på mig själv, när min hund vifftar på svansen, att snorkla, när disken är klar, att jag vågade ta steget, granatäpplekärnor, att jag skriver denna lista istället för att skriva på hemtentan, nezeril, att det snart är helg, att blunda på dansgolvet, att Blondinbella är så ambitiös, apoteket, när sängen är nybäddad, när flygplan flyger säkert, leggins, att fynda, torrschampo, E (tv kanalen), att åka inlines, österlen, att titta på stjärnorna, texas olssons utseende, filmen holiday, jeansshorts, att vara brun, att tranbärskapslar finns, doften av nytvättade kläder, min stekpanna, att känna mig ren, bhar utan bygel, att man kan skjuta upp mensen, skäggstubb, sommar, att tandtråda, fräknar, träningsvärk... to be continued.

 

Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Vad fint Una! Jag ska särskilt tänka på det där med samtal mitt i natten. Vi hörs om några timmar. Godnatt :-)

2010-09-27 @ 22:34:30
URL: http://www.torbillgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0