17/12 - Indo + lite Cairns

 
Jag har som vanligt haft det sjukt bra på Surfcamp Lombok.
 
Hade Simon Centofanti som coach! Han har verkligen ett hjärta av guld, karma som moder Teresa, det lockigaste håret, en supersnygg surfstil och grymt bra energi. Tack vare bra coaching så går utvecklingen med surfet framåt i raketfart känns det som, så det är himla kul!
 
Hade sjukt otur med min nya bräda... På mitt tredje surf med splitternya brädan så gick den helt av på mitten när jag duckdivea (= när man dyker under en våg med brädan under sig). Gallskrek när jag såg att jag bara hade en halv bräda kvar! Blev helt heartbroken... Så dagen efter flög jag över till Bali för några timmar och köpte en ny. Blev en Chili Toucan. Och denna bräda passar mig faktiskt ännu bättre! Jag är sjukt nöjd med den, plus att den känns lite mer hållbar än Al Merrick brädan. Jag blir lika glad varje gång som jag duckdive:at och ser att Chili-brädan är hel! Yey!
 
Bara bråte. Usch!
 
Jag har kommit på att jag blir en dålig människa när jag reser kommunalt. Att resa kommunalt när det dessutom är sjukt hett och i samband med att det tjatas om transport, motorbike, bracelet, att man ska köpa frukt och samtidigt är det en femte person som drar i ens väska för att bära den 10 meter och sen kräva en peng för det. Ajajaj, det är en dålig kombo för Una Billgren. Till en början går det bra, man är vänlig och säger "No thank you". När 15 andra personer frågar om samma saker på 2 minuter då försvinner tyvärr solstrålshumöret. En man sa till mig att jag hade rabies, han va antagligen den sextonde personen som tjatade om transport, när jag sagt nej tack till 15 andra (solstrålshumöret infann sig ej längre). Han fick bara en blick av mig, och då ryggade han ett par steg tillbaka, tydligen tyckte han efter den blicken att jag hade rabies. (Förlåt...)
 
Någonstans mellan Lombok och Bali.
 
Carolina :)
 
Efter världens längsta kram med Carolina på Gili Trawangans strand åkte jag mot Cairns med en mellanlandning i Brisbane och spenderade natten på flygplatsen, (landande 00:20 och skulle checka in bagaget 6 timmar senare, så det kändes lite ovärt att ta in på hotell). 
 
En äldre man som också hängde på en flygplatssoffa inte långt ifrån där jag hade slagit läger köpte en dubbel espresso till mig på morgonen. Han sa bara med ett snällt leende:" I thought you might need this" och sen gick han bara. Jag antar att jag måste ha sett jävligt sliten ut där på morgonkvisten. Tack snälla främling!
 
Jag är som sagt i Cairns nu, staden påminner lite om en Kalifornisk förort. Igår tvättade jag alla mina kläder i en tvättmaskin i 40 grader och sen gick jag och handlade färska matvaror i en stor affär, fan vad det kändes lyxigt! (I affärerna som jag varit i på Lombok kan man typ bara köpa kondomer, cigg, kakor, toapapper eller chips). 
 
På torsdag ska jag på en tredagars dyktur på the Great Barrier Reef. Hoppas på att få se stora fiskar! Tyvärr så bryr jag mig inte så mycket om varken sjöhästar eller clownfiskar. Ska bli skönt att komma ut på havet.
 
Bild från typ första dagen i indo. SPF 110. #ineedafuckingspraytan
 
Förresten! Jag har kollat lite på svenska Idol här i Australien nu ett par veckor i efterhand, och Erik Rapp rules!!! Jag har inte köpt en cd-skiva på kanske 10 år, men när Rapp ger ut en skiva ska jag både köpa den och en cd-spelare!
 
 
p e a c e !
 

Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Fantastiskt med rabiesblicken. Praktiskt att kunna kommunicera med ögonen. Universalspråk

2013-12-17 @ 09:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0