18/12 - 3/1 Costa Rica

 
Äntligen och återigen har man ingen uppfattning om vilken dag det är eller vad klocka är. Det är helg varje dag, det är semester!
 
Josse och jag kände oss ganska blonda när vi stod på parkeringen till hotellet där vi skulle mötas upp med surfakademin. Förväntansfulla, med färdigpackade väskor och deo i armhålan på morgonen dagen efter vi anlänt till San José. Det kom ingen buss... Vi hade tagit fel på dagen! Vi skulle bli hämtade nästa dag istället! Så vi fick en dags extra semester!
 
Santa Teresa
Otroligt fin strand, och på stranden finns många snälla och söta hundar som kommer fram och hälsar och vill att man ska kasta pinne!
 
En del surfare här men det funkar fint att surfa längs typ hela stranden vilket gör att det sällan känns trångt eller att man måste kriga för att få en våg! 
 
Surfakademin
I början av veckan så körde jag på min Chilli-bräda, men jag va surf-ringrostig samt att vågorna just då inte var helt optimala för min lilla bräda. Så jag testade att surfa longboard ett par dagar och det är ju faktiskt ganska så skoj! Det är betydligt lättare att fånga lite mindre vågorna och det är kul att trippa fram och tillbaka på brädan. Mot slutet av veckan surfade jag på min bräda igen och det gick sååå bra!!!
 
Instruktörerna är härliga, snälla och duktiga! Sista dagen hade vi en surftävling: djungelns oupptäckta djur, där man skulle klä ut sig till valfritt djur och även imitera djuret i fråga på brädan i vågorna. Josse tävlade som en vädurs-kanin och jag tävlade som en tupp! Och jag v a n n!!! Jag trodde typ att priset skulle vara en medalj i choklad eller ett diplom, men det var 1000 kronors rabatt på nästa resa med surfakademin! Jag blev sååå glad och min vinst kommer jag självklart att utnyttja!
 
Josse och jag har efter surfakademin bott på ett schysst bungalow-hotell precis vid stranden. Sängen var lika bred som den var lång, och det låg rosenblad utspridda på lakanet när vi checkade in! Men första natten fanns tyvärrtyvärrtyvärr en oärlig själ som valde att stjäla från oss och våra grannar. Så första dagen ägnades bara åt tråkigheter, (kontakt med försäkringsbolag, polisanmälan och shopping av nya saker som blivit stulna). Det som gör allra mest ont och som gör mig argast är att min fina älskade Chilli-bräda tydligen fått en ny ägare...
 
Igår for vi till östkusten (Chauita, Limon) den karibiska sidan, för ett 2 veckors yoga-teacher-traning-program. Resan hit va lång och tråkig. Idag så börjar vi på yogan! Känns lite nervöst!
 
Aaaaaarrrriiiiiiiba!
 
 
Sunrise, Santa Teresa.
 
 
(Håller på att klippa ihop en video, och är strax färdig om tekniken är på min sida...)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0