20/3-23/3 - åka-bort-från-Gjövik-och-bli-glad-i-själen-igen-mini-semester



Hade tre dagar ledigt, skulle på återbesök hos en ögonläkare i Uddevalla på fredagen, samtidigt som kände att jag verkligen behövde ett miljöombyte.

Så jag åkte och hälsade på en sargad Martin i Hunnebostrand, va i Uddevalla och några timmar i Göteborg. 



Svinglad på tåget från Gjövik.






Hunnebo.



Gråsparven han sjöng så fint!



Underbart.



Högt hoppetorn.




Söt båt!



Körde över till Smögen för att fika, men allt va (inte helt oväntat) stängt. Sjukt fint iallafall.



GLAD



På fredagen åkte vi till Göteborg! Galet, jag har ju aldrig varit där tidigare. Va där bara i några timmar, men jag måste säga att jag gillade Göteborg, som Malmö men mysigare på nåt sätt. När jag satt och väntade på Nils Ericson terminalen, på bussen som skulle ta mig till Norge, så ringer min kära moder och berättar att det efterlängtade brevet från Malmö högskola kommit. Ber henne öppna det, och vad står där?!? Jo: - ETT FETT JÄVLA AVSLAG fick jag. Några tårar rann ner. Hade ju ansökt om en termins uppehåll till, eftersom jag inte vill plugga - viljan och motivationen finns helt enkelt inte där. Från att ha klarat alla tentor på första försöket i 3 terminer, missade jag tre (!!!) tentor den sista terminen, eftersom jag var så sjukt skoltrött. Får se hur detta kommer gå... Men vad jag har förstått så är det roliga kurser hela höst terminen. Får hoppas det kan göra och hålla mig intresserad... Nu behöver jag förresten en lägenhet i Malmö också. Inte det lättaste att ordna. Jaja, men det löser sig!!! 


PEACE


Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Underbara bilder Una! Smögen är sjukt fint. Otroligt att du inte har varit i Göteborg innan. Jag bodde ju där i 4 år. Älskar stan. Vi måste åka dit tillsammans. Jag ska visa dig alla mina smultronställen. Och som sagt: lägenheten i Malmö är förmodligen ledig i höst! Kram

2010-04-27 @ 16:41:03
URL: http://sydafrika-anteckningar.blogspot.com/
Postat av: una

Hela västkusten är fantastisk! Ja, jag vet, lite skandal att jag inte varit i Göteborg tidigare. Men när du bodde där va jag inte ens tonåring... :) Åker mer än gärna dit igen. (Åkte aldrig spårvang). Hade inte varit fel att bo på Bokhållaregatan! Vi får snacka om det! KRAM

2010-04-28 @ 13:54:52
URL: http://unab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0