23/2 – vågjakt i vänstertrafik och kulturkrock


Inga vågor idag heller… Så Tor och jag åkte på vågjakt. Eftersom min 12 år äldre bror inte har ett körkort än, så fick lillasyster köra – i vänstertrafik. Till en början va jag lite skakis och pulsen va högre än normalt. Men tack vare att Tor agerade som min extra hjärna, peppare samt kartläsare så gick det alldeles utmärkt. Och mina medtrafikanter va ganska så snälla. Men jag har ännu inte fattat hur tvåfiliga rondeller fungerar i Sverige, vilket gjorde att jag hade väldigt svårt att förstå trefiliga rondeller här – speciellt i vänstertrafik. Åkte i alla fall till två surf-spots, den ena i Blouberg, fanns inga vågor där, och verkade halvnajs. Sen åkte vi vidare till Big bay, fanns inga vågor där heller, men där fanns god potential. Så det kan hända att jag åker dit någon gång och testar hur det är att surfa där. Vill ju testa något annat än Muizenberg liksom.



Fickparkerar.

 

Har letat efter olika dykmöjligheter, hade tänkt göra det imorn (eftersom det är spått att vågorna ska va usla imorn med). Ringde till ett ställe som verkade bra, men väderförhållandena ser dåliga ut för dykning denna veckan. Men dykvädret verkar bli bättre på fredag, så jag hoppas det blir dyk då!!!

 

Gick och handlade, och i affären träffar jag en kille (colombian) som är vän till normännen som jag träffade på stranden för typ en vecka sedan. Han går mot mig, och först tror jag att han ska gå förbi mig utan att säga hej, men så lutar han sig mot mig och ger mig en puss på kinden, snacka om att jag blev förvånad! Nanosekunden innan jag hade tänkt putta bort honom kom jag på att det är ju så man hälsar på varandra i typ alla länder utanför Skandinavien, trots att man inte har någon som helst aning om vad personen i fråga heter…


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, grymt bra jobbat, Una! Själv provade jag aldrig att köra men jag förstod att det inte var så himla enkelt...Låter som du har det kanonbra där borta. Lite kontrast mot vintern här som aldrig tycks vilja ge med sig. Snö snö snö och minusgrader. Hoppas på VÅR snart! Hälsa Tor och Erik så gott och ta hand om dig! Förresten, glöm inte att besöka Robben Island där Nelson Mandela satt fängslad för det var sjukt intressant!



Kram från oss

2010-02-24 @ 21:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0