24/2 – haj i vattnet och cubansk middag

Började dagen med att simma typ 1000 meter på det turkiska badhuset tillsammans med Tor, va riktigt skönt!

 

Ringde till Muizenberg och frågade hur vågorna var och de sa att jag skulle komma, för vågorna va bra! Vågorna va helt okej. Men tyvärr va vattnet lite algigt och kelp fanns också i vattnet idag (= slags tång som är typ 5 gånger så tjock som en dammsugsslang och kan tydligen bli upptill 80 meter långa). Hyrde Surfbetty! Vattnet va varmt idag med så det blev surf i bikini. Idag va nog den bästa surfdagen för mig, vågorna va ganska stora (dock inte i närheten av indo-storlek) och jag skötte mig ganska bra på brädan tyckte jag. Efter en timmes surf, gick jag upp för att värma mig lite. Värmde mig i typ 30 minuter. Sen smörjde jag noggrant in mig, sprang ner till vattnet och hade precis hunnit ta på mig leashen, så går haj-sirenen igång. En surfare samt en ”haj-spanare” hade sett en haj. Så den svarta flaggan byttes ut till en vit flagga med en svart haj på.

 

För cirka en månad sedan blev en kille som simmade ”upptäten” av en haj bara några kilometer från Muizenberg. Jag tycker absolut man ska ha stor respekt för hajar men det är viktigt att komma ihåg att det inte är några monster! Alla gör vi misstag ibland (så även hajar). Och vem vet, kanske hade surfaren som såg ”hajen” misstagit en bit kelp för en hajfena, det är lätt hänt. Men det blev iallafall inget mer surf för mig.

 

Åt middag på ett cubanskt ställe tillsammans med en vän (Zac) till Tor och Erik samt hans tjejkompis (Shelby). Väldigt trevligt! Zac och Shelby hade träffat Mini Mee i söndags! Mini Mee är med andra ord i stan! Hade varit kul att få träffa på honom.

 

Imorn blir det Stellenbosch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0