18/6-21/6 - helgen i bilder


18/6 - Finfina Lina kom till Simrishamn och vi hade ett väldigt roligt dygn! Här ser vi henne lyrisk eftersom hon ser havet för första gången på flera veckor! (I know that feeling).



Skipper badar i havet - han tycker aldrig att det är för kallt.



Före och...



...efter sminkets underverk.



Sandgatan by night.



Gjorde en fjortis och snodde en 3,5a av min far.



Ett jäkligt snyggt gäng på väg till Byckarens. Samuel, Josse, Lina, Tess, Annika.



Josse va rädd för svininfluensan.



Kvällen avslutades på Strandpaviljongen, va tyvärr inte alls så mycket folk - men enligt källor är det på lördagar det är mest folk, inte på fredagar. Men det va kul att leka med mina gamla kompisar iallafall!


19/6 - låg jag och Lina på stranden, cyklade hem i tid för att kollade på bröllopet, sen åkte jag inlines till Linus i Sandby och blev bjuden på marängtårta, åkte hem med Sara som kom med bil från Malmö.


 
20/6 - skulle plocka blåbär och nässlor med Sara i Sandvången, nässlorna va för dåliga och blåbären omogna, så vi fick åka hem med en tom korg (har aldrig hänt tidigare). Gick inom en tur på Kulla.



Rock star - Sara spelar förodligen världens största luftgitarr.



Här har hon plockat lupiner åt sin mamma som hade födelsedag idag.



Två dykare vid prästens badkar på Vik. Hälsade på William med vänner som för tillfället slog ut bollar i havet.



William, Elsa och en trött kille på fotboll.



Sara och jag ville också slå lite - I still got it!


Men min vighet gör att jag slår knut på mig själv. (Ser mååånga fel i svingen som jag icke tänker dela med mig av, för ett otränat öga ser det ju ganska så bra ut :)



Åkte sen tillsammans med Saras mamma, mormor och killvän till Café Annorlunda vid Stenshuvud, där är det bull- och kakbuffé, hjälp vad gott. 


 
Och hjälp vad mätt man blev, Sarisen fick en bulle i ugnen. (Gillar hennes rutinerade handfattning om ländryggen).



Utsikten från Stenshuvuds östra sida, hur fint?!



Norra sidan.



Käkade middag med samma underbara gäng som va på Stenshuvud. På Friden i Södra Mellby har dom, enligt mig, Sveriges godaste pizzor och den härligaste atmosfären - vill liksom bo där.



21/6- käkade detta till frukost, innan jag cyklade till Vårhallarna. Olof Viktors müsli är den godaste - tillochmed godare än min egen!



Låg vid Vårhallarna med Lina, Gustav och Filip. Två söta svanar simmade förbi.


Om några månader, när det är kallt grått och trist, kommer jag gå in och kolla på detta inlägget, och bara längta tillbaka - underbart!

Jag tycker om dig Österlen, väldigt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0