18/3 - insikter efter min tid i Sydafrika

Hade aldrig kunnat föreställa mig att Sydafrika var så grönt! Jag menar jag trodde hela Afrika bestod av torrt gräs och öken (eller inte riktigt, men nästan). Så där fick jag en knäpp på nosen.


Coffe bay.

Jag har ”lärt mig” att dricka vin bara för att det är gott! Så är det tillexempel även med kaffe, öl, te utan socker, och bubbelvatten – ingen tycker om det från första stund, utan man måste tvinga i sig det ett antal gånger först för att lära sig tycka om det. Sammanlagt har jag nog druckit mer vin nu under dessa fem veckorna i Sydafrika än under hela min fjortistid, då jag bälgde i mig Rebenschoppen på helgerna (20 kronor för en liter på svarta marknaden).



Vin - mmmmm.

Jag har tidigare haft förmånen att glida runt på en räkmacka när jag reser. Tycker det känns lite onödigt att planera och researcha, eftersom det ändå aldrig blir som man planerat, då kan man lika bra strunta i det (slöseri med tid). Jag hade inte planerat någonting inför Sydafrika, det enda jag visste va att jag ville surfa så mycket som möjligt, dyka några dyk samt åka på safari, men som sagt hade jag inte planerat någonting. Nu i efterhand hade jag önskat att jag spenderat mer tid på Wild coast samt att jag hade kollat upp bra surfspots. Inför nästa resa hade nog inte i alla fall lite research skadat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0