19/3 - skidställ istället för bikini

Jag som egentligen är en "bikini-tjej" ska till snö och kyla imorn. Ska till Val d´ Isere för att hälsa på härlige Martin som jag lärde känna på surfcampet på Lombok. Jag har aldrig åkt skidor tidigare (med undantag från en friluftsdag i Vallåsen i nian). Jag hoppas på en googlesbränna från mina extremt överdimensionerade och smaklösa googles, trötta och ömma skidmuskler samt träningsvärk i nacken - det är då man vet att man kvällen innan har dansat skallen av sig. Hade även tänkt öva på mina franskakunskaper - kanske att det smyger ut ett och annat bonjour eller bonsoir men för att undvika att göra mig själv till åtlöje blir det nog inte mer än så. (Jag har förresten tur med uppgraderingar, fick ju en lyx-safari till budgetpris i Kruger parken, och på grund av för få bokningar ska jag flyga till Frankrike istället för att åka buss, men till buss-pris, så jag slipper sammanlagt 48 timmar på en buss – tack Langley!)

Från Clifton:


Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Imorgon har vi späckad dag. Erik och Sofia ska gå på Greenmarket Square-marknaden. Den skiter jag i, så jag går och simmar istället. Sen frukost på Old Bisquit Mill-marknaden, sen konstutställning, sen lunch på Mzolis i Gugulethu, sen lämna Sofia på flygplatsen. Sen dansdansdans på kvällen.



Lycka till i Frankrike!

2010-03-19 @ 21:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0