7/5 - DAGENS:


Behov: en manikyr (utan lösnaglar, nagellack och skit - bara en renovering av fingrarna). Mina nagelband har sett bättre dagar vill jag lova. Har gjort en manikyr en gång tidigare. På Bali. Det kostade 25 000 rupiah (ca 20 kronor). Antar att man får betala minst 20 gånger mer i Sverige. 


Aj.


Varma måltid: ärtsoppa med skånsk senap till - som pricken över i:et. (Mina kalla måltider består, kanske inte helt oväntat, av fil med tillbehör. Lite skrämmande det där... För jag äter "fil med tillbehör" MINST 3 gånger om dagen och ändå är jag sugen på det konstant... - rehab?)


Ärtsoppa "gör" sig inte riktigt på bild. Men go va den!


Must have: en surfbräda - Aloha Stryka. Denna "bad-boyen" ska bli min inom kort!


Aloha Stryka - visst är han fin? (surfers.se)


Befrielse: att jag slapp va ledig idag (gillar ju inte att va ledig). Skulle egentligen inte jobba idag. Men fick ett trevligt samtal från jobbet imorse och frågade om jag kunde jobba  - självklart!


Skönaste: tuppluren på typ 2 timmar efter jobbet på min favoritbänk i leggins och linne och en stor glad sol som ömt värmde mina kinder.


LåtAlors on danse. (Spotify) Stromae – Alors On Danse - Radio Edit eller





Materiella saknad: mina inlines. Blir många turer till både Vik och Skillinge när jag kommer hem. (Då har ju rapsen slagit ut också för tusan, kan ju nästan inte bli bättre).


Ganska varm om fötterna.


Drift: vill brottas i sängen...


Fundering nr 1: hur sorglig är jag som människa om jag ligger i min säng en fredagskväll i maj och skiver detta inlägg? Om jag själv hade fått välja hade jag haft på mig mascara och min jeansjacka med skinande knappar, och haft några promille alkohol cirkulerandes i blodet.


Fundering nr 2: Om jeans på norska heter olabukse, heter då jeansjacka på norska: olabuksejacka?




Kommentarer
Postat av: Alice

super fiin blogg... love it ;)

2010-05-08 @ 14:02:41
URL: http://lifeofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0