10/9 - Gili Trawangan, Vila ombak

 

En lärdom som jag kan dra av gårdagen är att komfort alltid ska komma framför ett billigt pris. Resan från Kuta, Bali till Gili T tog drygt 14 timmar (!). Dagen började redan sisådär, Isabell och jag satt längst bak i en shuttlebus och framför oss satt en jättejättestor ryss med hockyfrilla som satt med fönstret helt nerrullat, så vi fick 100-meter-i-sekunden-drag på oss i 2 timmar. På färjan till Lombok som tog 4,5 timmar låg vi på däck i solen hela vägen. Jag hade det ganska gött, sover supergott när det gungar så jag sov en del. Men vi låg som sagt på däck och där va den massor av oljefläckar så vi såg ut som två sotare efter den färden. Jag smorde in mig supernoga men det är lite svårt att smörja skalpen så den blev lite rosa. Isabell brände sig för första gången på denna resan och fick både solsting och solfrossa. Sen var det dags för ytterligare en shuttlebus i två timmar, tillsammans med en väldigt kladdig och hyperaktiv brasilianare. Sen var det dags för båten från Lombok till Gili T. Ostabil träbåt i stora vågor som Isabell fick på sig med jämna mellanrum, så hon kom fram till ön dyngsur, jag satt bredvid henne och jag fick inte en droppe på mig, haha!

 

 

Det här med att resa billigt och oskönt blir faktiskt inte billigare i längden, eftersom man vill unna sig så sjukt mycket lyx när man väl kommer fram, så vi tog in på det finaste hotellet på ön, och nu är vi 1,1 miljoner fattigare (för en natt).

 

Om vi hade tagit en fast boat från Kuta hade vi varit framme på 2 timmar och inga stopp på vägen. Det hade kostat typ 500 kronor, och vi betalade typ 150 kronor för vår äckelresa.

 

Usch, vad jag låter bitter, men det är jag verkligen inte, den långa resan var ett litet "äventyr" i sig och vi har som sagt blivit en erfarenhet rikare. Det blev många skratt under dagen bara för allt var så sjukt udda och overkligt.

 

Vi unnande oss god mat och lite Bintang på kvällen och nu känner vi oss som nya människor.

 

KRAMIZ

(Internetet krånglar lite grand, så bilder kommer vid ett senare tillfälle).

Kommentarer
Postat av: Niclas

Är du i indo igen? Kul! :-)



Ska du dyka på Trawangan så gör det med Manta Dive, trevligaste dykshopen jag varit på hittils.



Ha en bra resa!



// niclas (jaya)

2011-09-11 @ 19:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0