26/12 - Noosa

 
 
Kom till Noosa på julafton. Bussresan från Airlie beach och hit tog 17 timmar, med obefintlig aircon och INGEN wifi eller laddare till mobilen. 
 
Noosa ligger ca 1 timme norr om Brisbane. Jag bor på ett superschysst hostel. Inte äckligt någonstans och 2 minuter till stranden!
 
Igårkväll.
 
Kände direkt att jag gillade Noosa. Tror nästan att detta kan vara det finaste stället jag någonsin varit på. Här trivs jag verkligen!
 
Gick en morgonrunda längst kusten idag, och nästan varenda människa som jag mötte sa: "Good morning" eller "Merry christmas" och jag blev så glad av det! Jag kanske borde börja göra det i Oslo? Säga "God morgen" till alla jag ser på tunnelbanan på väg till jobbet? Eller kommer dom ringa efter polisen då? "Uffa meg, det er et sinnsykt menneske på T-banen!"
 
Generellt vad jag sett i Australien är det framförallt kineser och tyskar här. Mest tyskar faktiskt, så pass många att jag har svårt att tro att Tyskland har kvar några människor i åldrarna 19-30 för alla är verkligen här. 
 
En typisk australiensisk skylt. Engelska, tyska och kinesiska. Och ibland är det skyltar bara med kinatecken. Hur ska man då veta vad där står?
 
Bilder från morgonpromenix:
 
 
 
 
 
 
 
 
p e a c e & l o v e 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Alltså jag DÖÖÖR!!!!!! Så himla himla fint!! Noosa var också ett av mina favoritställen!
Ta hand om dig fining!
Stor kram!

2013-12-26 @ 21:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0