15/5 - 18/5 - Napa valley till Yosemite

 
 
Vaknade som sagt tidigt på ranchen i Napa, jag sa till Josse att jag önskade turkisk yoghurt med färska bär till frulle, traskar till frullen och så är de det!!! (Fast grekisk yoghurt!)
 
Vi hade en lång körning till Yosemite så vi drog ganska tidigt från ranchen. Men gjorde två avstickare, den första till en stor borg och den andra till ett winery där vi köpte vin och lunch. Vi fick provsmaka vinet innan vi köpte det, och jag skulle egentligen spotta ut det i en hink eftersom jag skulle köra, men det var helt omöjligt att spotta ut det. Försökte ett par gånger men jag svalde det varje gång, svingott vin!
 
Borgen vi körde inom såg supermaffig ut på håll och jag sa till Josse, hoppas nu att den är ett par hundra år gammal och inte byggd typ 1993, frågar en som jobbar på borgen (som även är en vingård) och så är den byggd 1993... just där och då trodde jag att jag var en häxa.
 
Vägen till Yosemite ville aldrig ta slut, lååååång och krokig. Hittade ett bed and breakfast som hette Apple blossom, supermysigt ställe med heltäckningsmatta och rosa dörrlister. Själva rummet hade lite mrs Doubtfire-känsla. Körde till Yosemite valley som är en procent av hela national parken, gled runt och tittade på naturen. Allt var väldigt storslaget och fint, men när precis allting är superfint så blir det svårare att uppskatta det, svårt att ta in liksom... Som att titta på ett stort vykort.
 
Till lunch åt vi chili con carne på Ahwahnee hotell med ekorrar som sällskap. Det var gott!
 
Nästa stopp: Santa Cruz!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0