9/8 - [SKAAAUUUÖÖÖNE]


Pratade med en norrman häromdagen. Han frågade var i Sverige jag kom från. Jag svarade Skåne (nanosekunden efter jag svarat tog jag en gud-hjälpe-mig-suck eftersom jag visste vad han skulle säga). Mycket riktigt sa han: "Ååh er du fra [SKAAAUUUÖÖÖNE]?! Vet du de snakker så rart (=konstigt) der, för der sier de [SKAAAUUUÖÖÖNE]."

Det svider i hjärtat när folk skändar mitt älskade hemlandsakap på detta viset.

Just den dagen var jag redan lite smått irriterad, så istället för att småle och låtsas som att han var extremt bra på skånska, så valde jag att dementera hans extremt felaktiga påstående.

Så jag svarade: "Jag kommer från Skåne, jag bor i Skåne och jag pratar skånska, vi säger inte [SKAAAUUUÖÖÖNE], det är bara norrmän som säger så. Skåningar säger [skåne]".

Var på han svarar: "Ja, [SKAAAUUUÖÖÖNE]".

suck...

fuck off!




Bild från den 14/7. Längtar hem nu. (På söndag eller måndag är jag hemma :) 


Kommentarer
Postat av: marie

Haha bra kommentar! känner igen de där med dialekter.. :)

2010-08-11 @ 14:13:38
Postat av: Erika

Bra Una!! Stå på dig! Jävla idioter som kommenterar... Kul att du snart är hemma igen, vi saknar dig! Stor kram från oss!

2010-08-12 @ 19:21:58
Postat av: Merima

fin blogg:)

allt bra:?:D

2010-08-20 @ 01:43:11
URL: http://eenligtmerima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0