30/7 - resten av Österlenbilderna


Är i Norge nu. Har varit här i 14 dagar och ska vara här i 15 dagar till. För tillfället är jag inte särskilt glad på landet Norge. Främst för att jag fått en restskatt på 10 286 NOK från förra sommaren (eftersom det lokala skattekontoret gjort fel, tack för den, jag ska alltså sota för att de gjort fel). Samt att jag detta året ska betala en idiotavgift (trygdeavgift) på över 16 000 NOK. Åt helvete med att man tjänar mer här, när man ska betala sinnessjuka summor i restskatt och betala avgifter som ingår om man skulle jobba i Sverige. Igår bråkade jag med tre olika myndigheter här i Gjövik. När jag sen skulle cykla till jobbet regnade det regndroppar lika stora som golfbollar, blir plaskblöt, till underkläderna. Kul. Nästa sommar ska jag jobba i UNDERBARA Sverige, där solen alltid skiner - det gör den iallafall på Österlen (fotobevis nedan).

Just det en kärring från försäkringskassan fick mig att gråta igår. Jag tror att de människorna som jobbar med försäkringar och skatt njuter av att göra det surt för sina medmänniskor. De liksom gnuggar händerna och hånler åt en när dom hör att man håller på att tappa det totalt. Fy fan!


Har visst inte varit här inne på en månad. Nedan är "längta-hem-bilder":



2/7 - på Knäbäckshusen.



Pannekagor.



Twinsen.



3/7 - sommarfest hos Linus i Sandby. Linus kallade sig själv grillmästare. Jag önskade att min ryggbiff skulle va blodig, får tillbaka den torraste köttbiten ever. Bra grillat Linus. Bra grillat.



4/7 - Kulla, med Anton, Viktor, Andreas och Sara (Lasse Stefanz spelade).



Sara med typ världens starkaste man.



Sara och Andreas.



8/7 - på Vårhallarna.



Storebror med son.



10/7 - Viktor wakeboardar utanför Vik.


 
10/7 - på kvällen. Sitter på stranden. Dricker lite öl och vin och myser innan Strandpaviljongen.



Anton.



Stå på händer.



Eufori framkallat av vin.









12/7 - Vårhallade med Josse. Här hoppar jag över helvetesgapet.









12/7 - på kvällen spelades det bezzerwizzer i Gyllebo.


 



13/7 - miniroadtripp.



Näckrosor.



Mandelmanns trädgårdar.



Mobbing.



14/7 - käkar sushi.



15/7 - morgongos med Alde.



Jag och Skipper på kvällspromenad. <3


Ska göra lite armhävningar nu (intressant va?!?).  Ska se hur många jag klarar, it´s been a while.


PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0