22/6 - gårdagens oväntade jobb


Blev inringd på jobb igår. Jodåsåatte. Skulle jobba som servitris på favoritstället. Det va faktiskt jäkligt kul. Men shit vad stressigt, hade hand om sammanlagt 100 gäster helt själv, värt att nämna är att jag ALDRIG jobbat som servitris tidigare (verkligen noll experience). Har räknat efter och jag gjorde "bara" 5 misstag, varav ett ganska så stort - glömde helt bort att fråga om gästerna som kom hade bokat bord, vilket ledde till att det blev proppfullt - ooops. Men vad tusan, mitt misstag gjorde ju att mer käk och dricka blev sålt (säger man så förresten, sålt?). Efter jobbet igår drömde jag om tons-tunga och skållheta tallrikar + om vinflaskor som envist inte ville släppa på sin förbannade kork. 

Det jag vill komma till är att jag hyser STOR respekt för alla som jobbar med servering. Det är fan inte lätt.

Frågan är: kommer de att ringa in mig igen? Jag.Tror.Inte.Det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0