8/11 - Railay + mygg...


Just nu befinner jag mig på Railay (en halvö utanför Krabi). Imorn åker jag till Khao Lak för att hoppa på en segelbåt som jag ska hänga på i 5 dagar, och dyka runt Similan öarna med.

Här på Railay är det väldigt fint, men här finns också väldigt många och väldigt stora myggor. Jag har tänkt lite på det här med myggor:

Myggor är överjävliga, och de vet om det. De väljer mödosamt ut sina bettställen där dom vet att det kommer pina en allra mest. För någon veckan sedan hade jag på en och samma gång 6 (!) bett på hakan, - "nej jag har inte acne, det är myggbett".

Förutom hakan så är myggornas favoritställe på mig mina fötter och min rumpa. Och då allra helst rövspringan. När man har rövspringan full av myggbett blir kliandet aningen genant - "nej jag har inte anala besvär, det är mina myggbett jag kliar på."

Jag har haft ett plåster över ett fult sår på ena stortån, och detta kanske kan låta otroligt men en mygga(jävel) har då bitit igenom plåstret och lämnat ett fantastiskt kliande bett just på min onda stortå. Varför välja just denna tå (som dessutom är extra svår att komma till igenom plåstret) när det finns 9 andra finfina  tår att välja mellan? Jo jag menar att myggan gör detta endast av ren och skär jävlighet.

Jag älskar alla sorters djur, och tidigare har jag inte kunnat ha ihjäl en mygga, men det kan jag nu...

Vi ger myggorna en tjänst - vi ger dom vårt blod (eller ja, dom tar det utan att fråga), varför tackar dom oss genom att ge oss både plågsamt kliande bölder och dessutom tråkiga sjukdomar? Myggor är enligt mig vidriga varelser. Till alla myggor runt omkring i världen: "VET HUT!!!"

För dom som undrar så är läget med mig annars väldigt bra! Tack.

K R A M

(Bilder kommer förövrigt en annan dag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0