12/9 - cykling runt Trawangan


Idag hyrde Isabell och jag cyklar för en hel dag, tänkte cykla runt ön. Eller cyklade och cyklade, ledde cyklarna mest kändes det som, sandvägar är sådär lätt att ta sig fram på. Cykla 10 meter gå 50 meter, och så höll vi på. Tog iallafall oss runt på typ 30 minuter. Sen låg vi på stranden, snorklade och idag fick även Isabell se en sköldpadda. Vi har en lärdom av dagen och det är att inte gå ut och snorkla när det är lågvatten, vassa koraller + brytande vågor = aj! Isabell tappade även sin snorkel i en våg, så hejdå med den. Stackars tjej...

Muffins.

Håret har blivit blondare men skinnet vill liksom inte riktigt bli brunt på mig tycker jag, men i och för sig så umågs jag med den brunaste i världen 24/7 så det är kanske inte så konstigt att jag känner mig som en alvedontablett.

Här ser ni vad jag måste jämföra mig med v a r j e dag. Ganska brun tjej...

Just nu sitter vi och äter (bonnar) för en natt med discodauuns :)

Full moon.


Ingen dans utan knäpp med fingrarna :)

KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

Kan du skillnad på turtle, tortoise och terrapin? Annars får du göra läxan. Man ska aldrig plocka upp en tortoise under den torra säsongen, får då finns det risk att de tömmer sin urinblåsa som försvar. Urinet fungerar också som vätskereserv, och sköldpaddan riskerar därför att torka ihjäl... Allt detta lärde jag mig i bushen i Limpopo!

2011-09-14 @ 10:46:37
Postat av: una

ok, tack för infon! men är det iaf inte så att tortoise är sköldpaddor som lever på land? (internetet här är så dåligt så jag kan ej googla det). k r a m.

2011-09-14 @ 14:32:30
Postat av: Tor Billgren

Jo det stämmer bra! Tortoise=land

2011-09-19 @ 09:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0