24/9 - långt inlägg om dagarna som varit

 

 

Det har förändrats mycket på campet sedan jag var här sist, två nya hus, en yogahall, en klättervägg och en skatebowl, tre nya coacher och den sura hästen är dräktig.

 

Vi har haft lite otur med strömavbrott, vilket även påverkar duscharna, så Isabell och jag fick hjälpas åt att tvaga varandra en kväll med en balja med vatten. (Värt att tillägga är att detta skedde i totalt mörker).

 

Jag har redan haft 3 fotogenomgångar på en vecka här på campet, på resan med Ticket to ride som varade i 13 veckor hade jag 2 fotogenomgångar, inget ont om Ticket to ride - det var ett kul äventyr, men om man vill bli bra på att surfa så är det verkligen här man ska vara. Ingen annanstans.

 

Scott som är "headcoach" är verkligen en passionerad surfare och han är en superbra coach! Sen har vi en liten indokille som säger åt en vilka vågor som är värda att paddla på, och om man skulle behöva det får man även en liten knuff in i vågen - det är verkligen LYX!

 

Det gick över förväntan att surfa för första gången på 5 månader och jag gjorde det i 5 timmar. Olle sa åt mig att paddla på en setvåg, och jag tänkte att det nog är bäst att lyda, gjorde det och nu är det den "underbara vågen" som jag tänker på innan jag somnar om nätterna, tidigare har det varit vackra män som jag tänkt på innan jag somnar så det är trevligt med lite omväxling.

 

Såklart hade jag träningsvärk dagen efter men det var inte det värsta, utan det som gjorde mest ont var på de ställen där benen sticker ut och har kontakt med brädan när man paddlar, som revbenen, höftbenen, musbenet och knäna var det som gjorde sjukt ont! Men det har nästan gått över helt nu, tack och lov.

 

Den 21/9 var vi på Desert point. Eftersom det är en av världens bästa vågor så surfade jag såklart… INTE! För det är även en ganska farlig våg… Knädjupt är det tydligen där man surfar. Så det gäller att man inte trillar. På de två timmarna vi var där va det två surfare som fick sina brädor brytna på mitten. Det var kul att se en så perfekt våg och att se så duktiga surfare surfa denna monsterstora tub som fortsatte i flera hundra meter.

 

 

 


 

Har haft tre soluppgångssurf, vilket innebär att man ska sitta klar i båten klockan 05.00. Men det är alla gånger värt det! Orange himmel och så har man vågorna helt för sig själv (i alla fall i 45 minuter). Och jag kan lova att pannkakor aldrig någonsin har smakat så gott som efter ett tvåtimmarssurf på tom mage.

 

Den 22/9 åkte Isabell, jag och några till på en utflykt till ett vattenfall som ligger nära vulkanen Gunung Rinjani. Sjukt fint och skön luft att andas även gött att få lite sötvatten i barret. Jag hoppade ner för ett vattenfall som kanske var 5-6 meter högt, och jag tittade ner med ögonen öppna och fick ett ögonplask. Det gjorde ont.

 

 

 

Isabollen.

 

Samma dag så vaknade jag av en jordbävning - en liten skakning av sängen som varade i några sekunder. Men den jordbävningen som var i Malmö för typ 3 år sedan var mycket kraftigare, så till mamma - ta ett djupt andetag - det är ingen fara.

 

Johnny Depps brorsa har surfat här omkring den senaste veckan - en fröjd för ögat. Tydligen är han svensk också - trevligt.

 

23/9 åkte vi med båt i ungefär 1,5 timme till ett bryt som heter Ekas som ligger utanför viken, och är en fin vänstervåg. När vi kom dit var det en tjej med extremt dålig attityd som redan var i vattnet som skrek: "GO AWAY!!!" åt oss, och när vi väl var i vattnet var hon en riktig bitch. Jävla kärring! När hon försvann vågade jag ta för mig lite mer, och Scott kallade mig för "Miss Wavemachine" - fångade många vågor den dagen :)

 

Isabell har balans som en katt så det går riktigt bra för henne, så det är verkligen kul! Men å andra sidan så "avskyr katter vatten"…

 

Idag (24/9) hade vi ett soluppgångssurf, och just nu är det bra swell, så det var STORA setvågor. Jag paddlade utåt när jag såg en massiv våg komma, tänkte att jag hinner över, men nanosekunden efter bröt den och jag gjorde en alldeles för sen duckdive… Slängdes runt som en liten vante, och när jag kände att det nog var dags för ett andetag fick jag ta tag i min leash som var spänd som en gitarrsträng och dra mig upp till ytan.

 

När jag är hemifrån en längre tid brukar jag få extrema cravings efter olika saker, och den senaste veckans craving är en lätt kyss på halsen samt kinderägg (?!). Såklart är båda svåra att få tag på här… Är inte det typiskt?

 

Eat, surf, sleep, repeat.

 

K R A M

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Tor Billgren

En kyss på halsen är väl jättelätt att få tag i därnere...?

2011-09-27 @ 16:28:21
Postat av: Tor Billgren

Har du någon särskild tid som du brukar vara på Skype? Jag kan vara inloggad oftare så att vi kan snacka!

2011-09-27 @ 22:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0