5/9 - nytt boende och snorkling


Bestämde oss för att flytta från råtthålet som vi bodde på eftersom det gjorde oss nedstämda. Och trots att Isabell var framme med sina desinfektionsservetter på alla möjliga handtag och knappsatser i rummet så var vi likaväl rädda för att bli smittade av diverse smittosamma sjukdomar. Nu bor vi jättejättefint, mitt i smeten - Lembongans gräddhylla skulle jag nog faktiskt vilja säga. Och vi betalar inte ens 100 kronor mer per natt för att få det 15 000 gånger bättre! Lätt värt!!!

Vi åkte på snorkeltur idag, till två olika platser. På den första platsen såg jag en trigger fish (det ser verkligen ut som de har mjölktänder). På andra stället snorklade vi längst en bergvägg, tyvärr va det en kall ström just där, så det fick bli ett kortare dopp där, men mycket fisk, bra sikt och coolt att åka med strömmen, snabbt som attan gick det. Isabell tröttnade på att frysa så hon började hundsimma mot båten, bara det att båten låg mot strömmen. Det såg väldigt kul ut, och hon kom inte så långt...

Kalla, vita (ialla fall jag), blöta och glada tjejer.

Hopp i plurret.

Idag (7/9) har jag blivit klar med mitt advanced, har dykt både idag och igår. Igår såg jag en haj! Så fin!

K R A M från Una och Isabell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback