8/9 - "gästbloggar"

 

Hej hej och hej!!

 

Jag hoppas in här och gör ett litet "gästinlägg" tänkte jag :)

Just nu bor vi på det fina hotellet Lembongan Reef, som vi dock kommer lämna imorgon för att åka tillbaks till Kuta på Bali och shoppa loss och äta på Mc Donalds. Eftersom det finns gratis Wi Fi där tänkte jag och Una äta en trerätters måltid och lägga in lite foto! Dom två första nätterna på denna ön bodde vi i en riktig hydda utan ac, städning, varmvatten och hela fönster. Haha!

 

Hyddans dass.

 

 

I övermorgon (lördag) ska vi åka vidare mot Gili.

 

Det blev inget dykcert för mig denna gången… Alltihop började med att jag skulle prova ut goggels, efter att ha provat ca 10 par hittade vi ett par som passade helt ok. När jag kom under vattnet läckte det dock in en massa vatten som jag på något sätt svalde genom näsan. Efter ca en halvtimme hade jag svalt en hel del vatten och mådde inte så bra, då fick jag äntligen byta till min dykinstruktörs goggels som passade bra! Efter genomgången i klor-poolen skulle vi ut o dyka i havet. Allting gick mycket bra hela vägen ner till 10-12 meter när jag släppte repet som vi skulle ta oss ner med hjälp utav. Helt plötsligt flöt jag upp som en badboll (utan att ha blåst upp västen) och dykinstruktören simmade ikapp mig o proppade ner ännu fler tyngder i västen. Då sjönk jag istället som en sten och blev stående på ett rev. Jag kunde inte tryckutjämna över huvudtaget då, och efter flera försök fick jag lite panik och simmade med hjälp av dykinstruktören upp till ytan där jag stannade. Troligtvis sitter min förkylning fortfarande i och efter att först ha svalt allt poolvatten och ha lock för öronen (som inte släppte på flera timmar) så hoppade jag över att fullfölja. Jag får se om jag försöker igen på Gili, annars väntar jag till nästa sommar i Frankrike.

 

Una har varit döduktig och dykt som en galning nu i tvådagar och nu är hon äntligen klar med sitt advancedcert!! :) duktig tjej…

 

Annars solar,badar och läser vi, jag har i princip läst ut en bok på 600 sidor redan, så det är verkligen relax på hög nivå!!!

 

Gutt.

 

 

Hoppas allt är bra med alla där hemma!! Megastor kram önskar jag och Una speciellt till min mamma som fyller år 9/9!!!! GRATTIS!!! :)

 

Puss och kärlek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0