elva/9 - stranddag med sköldpaddor

 

Just nu sitter Isabell och jag på en strandresturang som har gratis (!) wifi!

 

Checkade in på ett billigare (men ändå jättefint) boende (bungalow) i morse, smorde in mig med solkräm och sen gick vi till stranden. Isabell och jag svalkade oss med att snorkla (det är ganska så varmt här i Indonesien), tyvärr fick Isabollen problem med snorkeln och fick gå upp, (det går sådär för henne när det gäller vatten har vi kommit fram till, hur tusan ska det gå på surfcampet? haha!). Det iallafall synd att Isabell gick upp för typ 30 sekunder efter att hon började simma mot stranden så kommer två otroligt söta och ganska stora sköldpaddor simmandes förbi! Jag följde dom en lång stund innan de fortsatte ner i djupet. Jag hade ögonkontakt med den ena sköldpaddan och jag följde med den när den simmade upp till ytan för att ta luft, och den var så himla gullig när den kliade sig med sin tass (heter det tass?) över ena ögat! Åååh, så underbart det var! Älskade djur!!!

 

Imorn är det full moon party!

 

K R A M

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0