13/2 - turtle happy

Ligger i skrivande stund i en solstol under ett träd på stranden.

Jag kommer ständigt på mig själv med att vara så jävla nöjd! Har ett fånigt leende på läpparna hela tiden! Märkligt vad lite hav, lite sol och en fin omgivning kan göra för ens själ.

Det åskade och blixtrade över Lombok innan idag, jag gillar åska. Mysigt ljud.

En annan sak jag gillar (och nu är jag verkligen inte ironisk) är att vakna till moskéer som ropar på bön! Fint på nåt sätt.

Såg två muränor idag, en vit med svarta prickar och en brun med blå prickar. Muränor ser så sjuuuukt lömska ut, och så tittar dom på en med avsmak som om man vore Hitler eller någon annan hemsk jävel. Såg en havsorm också, vit- och svartrandig. Tycker dom rör sig obehagligt i vatten. Och så en grålila fisk stor/liten som min handflata som la sig liksom på sidan mot mig och vinkade med sin lilla fena till mig. Jag vinkade tillbaka.

Som sagt snorklat ett par gånger idag, är fortfarande våt sedan mitt sista för dagen. Fick se en liten sköldpadda, skalet kanske var 30-40 cm i diameter. Kände mig nöjd att äntligen se en igen! Så jag började simma inåt stranden, och bokstavligt talat nästan krockade med en svinstor sköldpadda som hade två sugfiskar på ryggen, huvudet var lika stort som en knuten mans näve, och skalet kanske 70 cm. Han/hon (=hen?) var påväg utåt, så jag hängde med såklart. Chillade ganska länge i närheten av sköldpaddan (men självklart inte störigt nära). Efter ett tag stannade den vid ytan och tog flera andetag, sen dök den ner i djupet, jag försökte följa med så långt jag kunde. Fridfulla, vackra och speciella djur. Fint.

Sitter på en restaurang nu, och har nyss beställt, håll i hatten... Pizza, med extra mycket mozzarella. Kommer ju käka ris de kommande veckorna så varför inte liksom?

Imorn åker jag till surfcampet på Lombok (yes!) vet inte riktigt hur än, men det löser sig.

All good.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är grym! Låter som att du har det alldeles underbart. Fortsätt njut och häng kvar i semester-moodet! Ses snart :)

2013-02-15 @ 16:33:55
URL: http://linasresa.blogg.se
Postat av: Tor Billgren

Ha ha... "Muränor ser så sjuuuukt lömska ut, och så tittar dom på en med avsmak som om man vore Hitler eller någon annan hemsk jävel"

Hälsningar från Bristol

2013-02-17 @ 20:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0