21/2 - Surfcamp Lombok



Har varit här i precis en vecka nu, och har fyra veckor kvar. När jag var hemma i Oslo, kändes det som 100 år sen jag var här sist, och nu när jag är här känns det som det var igår.

Jag hade nästan glömt hur"russniga" mina händerna blir efter en liten stunds surf. Hur mitt blonda, spröda skandinaviska hår tovar ihop sig till en enda stor dreadlock så fort det får kontakt med saltvatten. Hur akut bajsnödig man kan bli här (ingen förvarning här inte!). Hur snabbt svettig man blir igen direkt efter en kalldusch. Hur illa en rashguard kan lukta. Hur galet jobbigt det är att duckdivea. Hur obehagligt det är att klä på sig en kall och våt bikini. Hur lätt det är att få "indo-sår" här.

Dock hade jag nästan också glömt hur sjuuuukt kul jag tycker det är att surfa. Hur skönt det är att gå barfota. Hur bra musik Olle spelar. Hur gott det är att äta frukost efter ett soluppgångssurf. Hur otroligt fina människor som bor här som jag verkligen ser upp till och beundrar. Hur brunbrända låren blir. Hur smittosamt Alex skratt är. Hur bra själen mår när den får vara nära hav. Hur mycket alla dom som jobbar här älskar att surfa. Hur mysigt stentrött man blir på kvällen efter att spenderat en hel dag i vattnet. Sen hade jag nästan också glömt hur skönt det är att slippa behöva ha raggsockar och dubbla långkalsonger på sig.

Just nu odlas det små potatisar i min vänstra armhåla = jag har fått skavsår i armhålan när jag har paddlat, som har blivit små svidande varfyllda blåsor och bulor. Potatisarna är under behandling nu, men rakhyveln och deodoranten har blivit bannlysta. Ajajajajaj... Men min högra armhåla luktar iallafall ganska så gott och är helt hårfri.

All good.


Kommentarer
Postat av: Ole Martin

bajsnödig? Hehe.. Hva spiser du Unna!? Bintang er kuren..
Kult du er tilbake, tenker å reise ned selv om ikke så lenge..
Hvordan er det med crowds nå?
Hvor på St.hanshaugen bor du? Har bodd i Pilestredet Park i to år nå, så vi er nesten naboer da!

2013-02-22 @ 13:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0