27/2 - holiday from my holiday


Kommer tillbringa två nätter på Novotel (=härligt hotell) nu när det är tvådagars uppehåll från surfcampet. Jag har holiday from my holiday så att säga, kroppen behöver lite vila efter tidiga morgnar, mycket sol, mycket ris och tuffa surfsessions. Det sista surfet för detta campet blev minst sagt intressant...

Här i Indonesien så kommer mycket väldigt plötsligt, tex så är det ljust, sen blir det bäcksvart, det är liksom ingen direkt övergång. Och så är det med vädret också. Sol och vindstilla, och så från ingenstans, svarta arga moln, åska, orkanvindar och regn som piskar.

Jag hade precis paddlat tillbaka till båten och satt mig ner å andats ut. Så bakom bergen kommer jättesvarta och jättearga moln. Bahar (kapten och coach) kallar in alla som fortfarande är i line uppen att komma tillbaka till båten. Och i löpet av bara några sekunder kommer orkanvindar och regn som faller så hårt att det gör svinont på kroppen. Regnet gjorde sikten så dålig att man såg typ bara 30 meter fram. Men lika plötsligt som stormen kom, lika plötsligt var den borta igen, när vi kom tillbaka till campet (ca 10 minuters båtfärd) var det blå himmel!

Idag blåste det 21 sekundmeter, som enligt Wikipedia (haha!) räknas som en halv storm, men jag kan lova, det kändes som en HEL ORKAN!!! Om 10 dagar ska det tydligen blåsa 58 (!!!) sekundmeter... Hoppashoppashoppas det inte stämmer! Tills dess håller jag i hatten och håller tummarna att det ändras!

Förresten, potatisarna som odlades i min vänstra armhåla var inte potatisar utan en annan växt... Nämligen svamp (una billgren = fräsch tjej). Så nu med rätt diagnos och rätt behandling ska kantarellerna i armhålan förhoppningsvis snart försvinna!

All good. 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0